lørdag 5. januar 2008

Da e d påan igjænn......

Neida, vi er ikke sååååå glad i Jan Eggum.
I morra, søndag 6. januar starter vi en ny sesong med Gut'n. Han skal ut i 2ndre løp på Leangen, kl 1745.
Vi er vel litt usikre på hvor han står, det eneste som er sikkert er at alt ikke er som det skal være. I et hurtigarbeide sist onsdag fungerte han vel omtrent som sist han startet, og da var det trøbbel i svingene igjen. Riktignok vant han det løpet enkelt, men vi likte ham ikke helt. Vi regner vel med at lyskestrekken fra sist sommer sitter i, det får vi sjekke opp etter løpet. Det er godt mulig at det rett og slett treningsfri/ferie som skal til for å lege dette helt. Hvis dette er tilfelle, synes jeg Diezel fortjener å bli frisk før vi går uten igjen. Det er ikke rettferdig ovenfor hesten at han må klatre rundt feltet hver gang fordi en skade gjør at han taper 40 meter fra start hver gang.
Diezel har i hele sitt liv gjort det han er best om, og mere til.
Han møter et par gode i morra, men synes han bør på trippelen i et feilfritt løp. Det er vel slagordet til Diezel: Kanskje på trippelen!!
Der har han jo havnet i 6 av 8 løp, det er jo ikke så verst.
Det har vært litt dårlig med oppdateringer her inne, men skal love å skjerpe meg litt her.
Undertegnede har siden sist anskaffet seg 20% i Diezel, så nå er jeg mere medeier, og ikke bare konsulent/oppdretter. Sånn rent følelsesmessig har vel ikke dette så mye å si for meg, da Gut'n har en litt spesiell plass i mitt hjerte, det er ikke uten grunn at jeg kaller ham for Gut'n :). Om han starter om ei sølvskjei eller om tusenlapper er jeg nok like gira og skitnervøs.
Nå er vi spent på hvordan det går i morgen, så vi får bare krysse fingrer og tær og eventuelle andre legemsdeler.
Ztvi Ztvi, som Ari ville zagt det!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!
Når enden er god, er allting godt :-)