onsdag 6. august 2008

Halt som faen.....


Veterinærsjekken i dag ble ikke helt som ventet. Det var ikke spesiellt mye sprut i Diezel sist, men han gikk tross alt 16 volte på en umoderne 800-metersbane, så vi konkluderte med at han faktisk gikk et OK løp. Resultatet av bøyeprøven avdekte faktisk at Diezel var 3,5 grader halt høyre fremkode og hovledd. Vi kan faktik ikke huske at han har vært så halt noen gang. Spørsmålet en kan stille seg er: Hvorfor har han ikke vist halthet i trening eller løp? Veterinæren konkluderte med at gode hester er de verste sånn sett, de er så ærlige og har et så bra trav at haltheter ikke vises før bøyeprøven taes. Hvis en tar dette i betraktning, så skal Gut'n vise seg fra en helt annen side om 4 uker. Neste start blir 1. september, en 2600m stengt på 100.000,-, hvis helsa er bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm, burde jeg ønske deg god bedring, eller håpe på det motsatte...? (I tilfelle jeg kommer ut i samme løp, altså...;-).

Tror jeg velger å ønske deg riktig god bedring, jeg :-)

Blir litt medisin på meg også, så vi er i samme båt :-)